© 2015 by MI FWK Warszawscy Wirtuozi

  • w-facebook

KADRA 2019

 

Maria MACHOWSKA /violin

 

Laureatka XIII Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego im. Henryka Wieniawskiego w Poznaniu (2006 r.) oraz VI Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowwgo im.Leopolda Mozarta w Augsburgu (2006 r.)

Koncertmistrz Orkiestry Filharmonii Narodowej w Warszawie. Urodzona w 1987 roku w Warszawie. Córka wybitnego polskiego aktora Ignacego Machowskiego (zm. 2001 r.) Jej profesorami byli Mirosław Ławrynowicz oraz Marek Zebura a następnie Konstanty Andrzej Kulka u którego ukończyła studia na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina. Posiada imponujący, jak na swój młody wiek, dorobek artystyczny. Koncertowała z najtrudniejszym skrzypcowym repertuarem we wszystkich krajach europejskich, a także w USA, Kanadzie, Japonii, Chinach i Izraelu. W latach 2008-2014 pełniła funkcję Koncertmistrza Orkiestry Sinfonia Varsovia będąc jednocześnie  wykładowcą Akademii Sinfonia Varsovia - projektu służacego doskonaleniu umiejętności przyszłego muzyka orkiestrowego. Artystka poza działalnością koncertową zajmuje się również pedagogiką- od października 2013 roku pracuje na stanowisku asystenta w klasie skrzypiec, na Uniwerystecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. Prowadzi również studia orkiestrowe.

Adam Korniszewski, absolwent AMFC w Warszawie w klasie prof. Ireny Dubiskiej. Swoje dalsze wyższe studia muzyczne kontynuował pod kierunkiem Profesora André Gertlera w Staatliche Hochschule für Musik w Hanowerze, w Konserwatorium Królewskim w Brukseli oraz w Chapelle Musicale Reine Elisabeth de Belgique. Studia ukończył z licznymi wyróżnieniami. Adam Korniszewski jest laureatem międzynarodowych konkursów skrzypcowych: „Niccolo Paganiniego” w Genui, „Fondazione Alberto Curci” w Neapolu oraz Radia i Telewizji Belgijskiej. Jako solista występował z wieloma recitalami i koncertami z orkiestra w Belgii, Niemczech, Polsce, we Włoszech, na Węgrzech, w Holandii, Francji, Szwajcarii, Anglii, Austrii, Jugosławii, Hiszpanii, Grecji, U.S.A. i Kanadzie. Brał udział w koncertach z orkiestrami takimi jak Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Narodowej, Orkiestra Filharmonii w Krakowie, Orkiestra Symfoniczna Radia Bawarskiego, das SinfonieOrchester Berlin, Orkiestra Symfoniczna del Teatro Comunale z Bolonii, Orkiestra Symfoniczna „Arturo Toscanini” z Parmy, Orchestre National de Belgique, Orchestre Symphonique de la RTBF, het Filharmonisch Orkest van de BRTN, Orchestre Symphonique de Liège, het Noordhollands Philharmonisch Orkest, Kölner Kammerorchester, Orchester „Südwestfälische Philharmonie”, Städtisches Orchester Bremenhaven, Niedersächsisches Staatsorchester Hannover, Orchestre de Chambre de Wallonie, Folkwang Kammerorchester Essen, Collegium Academicum Genève, Orkiestra Filharmonii Pomorskiej, Orkiestra Symfoniczna Radia i Telewizji Chorwackiej i innych. Występował on m.in. w salach takich jak Wigmore Hall, Purcell Room, BBC Concert Hall w Londynie, w Filharmonii Berlinskiej, Victoria Hall w Genewie, Teatro S. Carlo w Neapolu, Teatro Malibran w Wenecji, „Mozarteum” w Salzburgu, Palais des Beaux-Arts w Brukseli, De Singel i Salle Reine Elisabeth w Antwerpii, Staathalle w Hanowerze. Adam Korniszewski dokonał wielu nagrań dla RTBF i BRTN w Belgii, Radio France, BBC London, Radio Suisse Romande, Bayerischer Rundfunk Monachium, Radio Hilversum, Radio Basel, WDR Kolonia, RAI Milano, RIAS Berlin, HR Frankfurt, SDR Stuttgart, SWF Baden-Baden… Brał on również udział jako solista w licznych festiwalach m.in. Festiwal van Vlaanderen, Festival de Wallonie, Festival International de Ferrara, Festival Estival de Paris, Festival de Torino, Venezia Biennale, Festival International du Québec, Biennale de Zagreb, Festival de l'Eté Mosan, Festival de Scanno, Festival de Ravello, Festival d'Ecossines, Festival de Bruxelles (intégrale des Sonates de L.van Beethoven) oraz innych. Profesor skrzypiec w Królewskim Konserwatorium w Brukseli (1992-2011). Również od wielu lat prowadzi kursy letnie w Belgii, Francji, Hiszpanii, Chorwacji i Polsce. Swoje utwory zadedykowali mu Rafaël D'Haene – Concerto pour violon et orchestre, Joanna Bruzdowicz – Sonata na skrzypce solo, Jerzy Maksymiuk – Animations na skrzypce solo, Charles Harold Bernstein - Blending for violin and clarinette, Suite Romantique pour violin solo i Introduction and 24 Variations for violin solo.

www.adamkorniszewski.com

ADAM KORNISZEWSKI​ /violin

 

     Prowadzi klasę skrzypiec na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. W 1975 roku ukończył AMFC w klasie prof. K. Jakowicza. w 1975 r. otrzymał wyróżnienie na Międzynarodowym Konkursie im. N. Paganiniego w Genui. Od 1975 r. był członkiem Polskiej Orkiestry Kameralnej J. Maksymiuka. Z zespołem tym jako koncertmistrz (od 1977 r.) i solista występował w większości krajów Europy oraz na wszystkich kontynentach. Jako solista i dyrygent występował z wieloma znakomotymi muzykami tj.: sir Y.Menuhin, M. Petri, W. Wiłkomirska, K. Jakowicz, N. Kennedy, B. Hendricks, M. Bourg, G. Nowak, E. Pobłocka, K.A. Kulka. Koncertował m.in. w Carnegie Hall w Nowym Jorku, Filharmonii w Berlinie, Royal Albert Hall w Londynie. od 1986 roku był koncertmistrzem orkiestry Sinfonia Varsovia. W latach 1991-1992 jako premier violon solo prowadził Orchestre de Chambre National de Toulouse. Dokonał licznych nagrań dla Aperto, Linn Records, Pavane, DUX a także dla Radia i Telewizji w Polsce i Francji.

JAN STANIENDA / violin

 

 

 

 

Zajęcia indywidualne
Fortepian, skrzypce, altówka, wiolonczela, kontrabas, instrumenty dęte blaszane - trąbka, waltornia, puzon, gitara, akordeon, śpiew solowy
Kameralistyka
Zespoły smyczkowe, akordeonowe, mieszane, kwartety smyczkowe, zespoły dęte

WOJCIECH WALASEK jr  / violin

Wojciech Jan Walasek: Urodził się i dorastał w Warszawie w rodzinie, której tradycje muzyczne

sięgają XIX wieku. Absolwent Akademii Muzycznej im.Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. Iwony Wojciechowskiej oraz stażu podyplomowego w klasie prof. Jana Staniendy.               Jest członkiem kwartetu WALASEK, z którym odbył liczne tournee w europejskie, azjatyckie i w Stanach Zjednoczonych, występując w wielu prestiżowych salach koncertowych m.in. w Arts Center w Chicago, Kumhu w Seulu. Nagrał cztery płyty CD i jedna płytę DVD. W latach 2008-2010 był członkiem Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus. Jest solistą i koncertmistrzem orkiestry kameralnej "Warszawscy Wirtuozi". Od 2012 r. asystent na Wydziale Instrumentalno-Pedagogicznym w Białymstoku UMFC. 

​​MUSIC

​​is our SPECIALITY​

Piotr REICHERT  / viola

 

Ukończył Akademię Muzyczną w Sofii w klasie prof. A. Nejnskiego. W latach 1981-1988 był członkiem Polskiej Orkiestry Kameralnej prowadzonej przez J. Maksymiuka oraz orkiestry Sinfonia Varsovia. Od roku 1988 jest członkiem Kwartetu Camerata. Z zespołem tym zdobył szereg nagród i wyróżnień na międzynarodowych konkursach m.in. w Paryżu (1990, I nagroda) oraz w Monachium i Tokio.
       Jest również laureatem nagród płytowych: Diapason d’Or, tytuł Płyta Roku miesięcznika „Studio” (1995) oraz Fryderyk 2000. W swoim dorobku ma kilkanaście płyt z muzyką kameralną nagranych dla wytwórni Thorofon, Ricercar, Koch, Dux. Artysta występował w większości krajów Europy, w Japonii i USA. Dokonał nagrań archiwalnych dla rozgłośni radiowych w Niemczech, USA, Hiszpanii oraz dla Polskiego Radia. Występuje również jako solista (głównie w recitalach). Od kilkunastu lat zajmuje się działalnością pedagogiczną - jest profesorem Akademii Muzycznej w Warszawie i Bydgoszczy. Jest jurorem konkursów altówkowych i kameralnych. Prowadzi kursy mistrzowskie w Żaganiu, Darłowie, Janowcu nad Wisłą oraz Gorlicach (kameralne).

Kamil WALASEK / viola

Urodził się i dorastał w Warszawie w rodzinie, której tradycje muzyczne sięgają XIX wieku. Absolwent Akademii Muzycznej im.Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie altówki prof. Piotra Reicherta.Swoje umiejętnosci doskonalił na wielu kursach mistrzowskich m.in. u takich profesorów jak Stefan Kamasa, Jerzy Kosmala, Jan Stanienda, Adam Korniszewski, Piotr Reichert. W 1999 roku zdobył I Nagrodę na Ogólnopolskim Konkursie Altowiolistów w Elblągu. W tym samym roku otrzymał nagrodę Ministra Kultury oraz został stypendystą Krajowego Funduszu na Rzecz Dzieci. W roku 2006 zdobył wyróżnienie na Konkursie Instrumentów Smyczkowych w Krakowie. Jest członkiem kwartetu WALASEK, z którym nagrał cztery płyty, i koncertmistrzem Orkiestry Kameralnej Warszawscy Wirtuozi. W latach 2008-2010 był solistą Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus, a w 2011 roku solistą Wrocławskiej Orkiestry Kameralnej Leopoldinum. Współpracuje z takimi zespołami, jak Sinfonia Varsovia, Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Narodowej w Warszawie, Nowa Orkiestra Kameralna, Chopin Academy Orchestra, Sinfonia Viva, Concerto Avenna. Jako solista i kameralista koncertował w wielu krajach Europy, Azji i Stanach Zjednoczonych.

KAZIMIERZ MICHALIK cello

     Kazimierz Michalik urodził się w 1933 r. w Krakowie.  Studiował w Akademii Muzycznej w Katowicach w klasie wiolonczeli Prof. Józefa Drohomireckiego oraz w Akademii Muzyki i Sztuki Dramatycznej w Pradze w klasach Karela P. Sádlo oraz Miloša Sádlo otrzymując dyplom z wyróżnieniem. Karierę zawodową rozpoczął w 1951 r. w Wielkiej Orkiestrze Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach.  Od 1965 r. grał w Orkiestrze Symfonicznej Filharmonii Narodowej.  W obu orkiestrach występował jako koncertmistrz.  Był również członkiem Trio Śląskiego oraz zespołu Solistów Filharmonii Narodowej, z którym odbył wiele tournee międzynarodowych dokonując też licznych nagrań płytowych. Występował jako solista z licznymi orkiestrami pod batutą znakomitych dyrygentów. Od 1974 r. poświęcił się dydaktyce. Jako profesor wiolonczeli w Akademii Muzycznej im.Fryderyka Chopina w Warszawie był jej Pro-Rektorem d/s Artystycznych.  Sprawował też funkcję Dziekana Wydziału Smyczkowego. Kazimierz Michalik jest często zapraszany przez uczelnie zagraniczne jako profesor wizytujący: w Akademii Sibeliusa w Finlandii, w Keimyung University in Daegu w Korei Południowej.  Prowadzi Kursy Mistrzowskie w Polsce oraz za granicą, m.in. w Finlandii, Niemczech, Jugosławii, Hiszpanii, Korei.  Od 20. lat prowadzi kursy w Letniej Akademii w Żaganiu, której był jednym z założycieli.

     Profesor Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. Studiował w Warszawie w klasie prof. A. Rezlera oraz w konserwatotium Muzycznym w Petersburgu w klasie prof. A. Nikitina. Ukończył także studia kameralne na Yale University (USA) w klasie członków kwartetów smyczkowych Julliard i Tokio. Jest laureatem konkursów kwartetowych w Bordeaux, Wiedniu, Monachium i Avian. Obecnie koncertuje ze swoimi dziećmi w rodzinnym kwartecie WALASEK. Jest założycielem i dyrektorem orkiestry kameralnej WARSZAWSCY WIRTUOZI.

WOJCIECH WALASEK /cello

Od 1968 – profesor UMFC  w Warszawie. W latach 2003-2006 profesor gościnny Keimyung University w Daegu (Korea Południowa). Prowadził klasę wiolonczeli na międzynarodowych kursach mistrzowskich w Nowym Sączu (2000-2001), Janowcu (2002-2016), Pucku (2013-1016), East Stroudsburg University i Towson University (USA), Toronto (Kanada) i Curitiba (Brazylia).

W 1968 ukończył Konserwatorium im. Rimskiego-Korsakowa w Sankt Petersburgu (Rosja) w klasach prof. Mścisława Rostropowicza i prof. Anatoli Nikitina. W 1977 ukończył studia kameralne w Yale University (USA) w klasie prof. Raphaela Hillyera - altowiolisty  Juilliard String Quartet.

Laureat I nagród na ogólnopolskich konkursach wiolonczelowych (1956 i 1962). Laureat I nagród międzynarodowych konkursów kwartetów smyczkowych w Avion (1978), Bordeaux (1974), Wiedniu (1970) i III nagrody w Monachium (1972).

Koncertował na całym świecie m.in. w Chicago Art. Center (USA), Royal Opera w Barcelonie i Royal Court w Madrycie (Hiszpania), Wigmor Hall w Londynie i Kumho Art Hall w Seoulu.

Nagrał ponad 20 płyt CD dla PAVANE Records, RCA, EMI i POLSKICH NAGRAŃ.

Obecnie występuje w jedynym na świecie profesjonalnym kwartecie rodzinnym występując z trójką swoich dzieci: Wojciechem jr., Emilią i Kamilem.

Od 1995 dyrektor artystyczny orkiestry kameralnej „Warszawscy Wirtuozi”.

Od 2002 organizator i dyrektor artystyczny międzynarodowych kursów muzycznych „Janowieckie Interpretacje Muzyki”

W 2014 odznaczony srebrnym medalem – „Zasłużony Kulturze – Gloria Artis”

Honorowy obywatel Janowca.    

​MAGDALENA BOJANOWICZ / cello

Magdalena Bojanowicz jest laureatką Paszportu „Polityki” - nagrody  tygodnika „Polityka” przyznawanej twórcom oraz kreatorom kultury. Zdobyła I nagrodę na 45. Międzynarodowym Konkursie Jeunesses Musicales w Belgradzie (2015), a także jest laureatką II nagrody i dwóch nagród specjalnych na VIII Międzynarodowym Konkursie im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie. Otrzymała również III nagrodę na I Międzynarodowym Konkursie Wiolonczelowym im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie. Spośród jej innych sukcesów konkursowych wymienić można także II nagrodę na 69. Międzynarodowym Konkursie Wiolonczelowym im. Ludwiga van Beethovena w Hradec Králové (Czechy) czy wyróżnienie na 64. Międzynarodowym Konkursie „Praska Wiosna” w Pradze. Jest również finalistką Międzynarodowego Konkursu Wiolonczelowego w Stuttgarcie (2014).

         Swoje umiejętności doskonaliła na kursach w Brukseli, Salzburgu, Kronberg i Musicinsel Reihnau, gdzie pracowała pod okiem takich artystów jak  Julius Berger, Jens Peter Maintz, Kazimierz Michalik, Phillippe Muller, Arto Noras, Claus Reichardt czy Victoria Yagling.

Była stypendystką Krajowego Funduszu na rzecz Dzieci (2001-2008) oraz Ministra Kultury i Sztuki. W 2009 roku została laureatką prestiżowego stypendium „Młoda Polska”, które pozwoliło na nagranie płyty „Satin” z polską muzyką współczesną w duecie z Maciejem Frąckiewiczem. Jako TWOgether Duo artyści zostali laureatami Paszportu Polityki za „odwagę, ryzyko i konsekwencję. (…) Za koncertowe kreacje, pobudzanie naszej wyobraźni i siłę przekonywania” oraz otrzymali nominację do Fryderyka, nagrody polskiego przemysłu fonograficznego (2013).

         Magdalena Bojanowicz prowadzi kursy muzyczne organizowane przez Krajowy Fundusz na rzecz Dzieci w Lusławicach oraz Warsztaty Wiolonczelowe w Augustowie.

,  Magdalena Bojanowicz ukończyła z wyróżnieniem studia na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie wiolonczeli Andrzeja Bauera i Bartosza Koziaka oraz Universität der Künste w Berlinie w klasie Jensa Petera Maintza.

Bartosz Koziak jest zwycięzcą III Międzynarodowego Konkursu Wiolonczelowego im. Witolda Lutosławskiego w 2001 r. w Warszawie, zdobywcą II nagrody na konkursach Isang Yun'a w Tongyeong (Korea) i Kijowie im. Mikola Lysenki, laureatem oraz zdobywcą nagrody specjalnej na konkursie „Praska Wiosna”, zdobywcą I nagrody na XI
Międzynarodowym Konkursie Współczesnej Muzyki Kameralnej w Krakowie. Otrzymałt także nagrody na Konkursach im. P. Czajkowskiego w Moskwie oraz ARD w Monachium. W 2003 roku otrzymał nagrodę specjalną Fundacji Kultury Polskiej przyznaną przez Ewę Podleś. Występował m.in. w Konzerthaus w Berlinie, Rudolfinum w Pradze, Cité de la Musique w Paryżu, Teatro Politeama w Palermo, Studiu im. Witolda Lutosławskiego i Filharmonii Narodowej w Warszawie. Jako solista współpracował z takimi orkiestrami jak: Filharmonia Narodowa, NOSPR, Sinfonia Varsovia, Sinfonietta Cracovia, Orchestre Philharmonique de Monte Carlo, Münchener Kammerorchester, Praska Filharmonia, Orkiestrami Radiowymi w Warszawie i Budapeszcie, Narodową Orkiestrą Ukrainy, Młodzieżową Orkiestrą Armenii pod dyrekcją Krzysztofa Pendereckiego, Jana Krenza, Antoniego Wita, Gabriela Chmury, Jacka Kaspszyka, Massimiliano Caldi, Volodymira Syrenki, Ole Rudnera. Jako kameralista współpracuje m.in. z Kają Danczowską, Elżbietą Stefańską, Anną Marią Staśkiewicz, występuje z pianistami Justyną Danczowską, Marcinem Koziakiem, Radosławem Sobczakiem, Agnieszką Kozło . Współtworzy Warszawską Grupę Wiolonczelową „Cellonet”. Jest zapraszany na znane festiwale m.in. Warszawską Jesień, Young Euro Classic w Berlinie, Wielkanocny Festiwal im. L. van Beethovena, Mecklemburg Vorpommern, Musica Polonica Nova, Festiwal Muzyczny w Łańcucie, Chopin i jego Europa w Warszawie, Yerevan Music Perspecitves, East meets West w Korei. Od kilku lat jest regularnie zapraszany do udziału w projektach koncertowych Krzysztofa Pendereckiego. Brał udział w pierwszym nagraniu płytowym „Concerto grosso” pod dyrekcją Kompozytora. Ponadto w dyskografii Bartosza Koziaka znajdują się między innymi nagrania II Koncertu wiolonczelowego Grażyny Bacewicz, wyróżnione przez magazyn "Pizzicato" w Luksemburgu, a także, z Justyną Danczowską, utworów na wiolonczelę i fortepian w tym Sonaty "Arpeggione" F. Schuberta i "Märchenbilder" Roberta Schumanna.
Bartosz Koziak ukończył z odznaczeniem „Magna cum Laude” Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie Profesora Kazimierza Michalika i Andrzeja Bauera oraz Conservatoire National Superieur de Musique de Paris w klasie Philippe’a Muller’a.
Dzięki uprzejmości Kai Danczowskiej gra na XIX-wiecznej kopii instrumentu J. Guadagniniego, na którym koncertował wybitny polski wiolonczelista Dezyderiusz Danczowski.
Bartosz Koziak reprezentowany jest przez Stowarzyszenie im. Ludwiga van Beethovena.

BARTOSZ KOZIAK  / cello

JOANNA KREMPEĆ - KACZOR  / double bass

Joanna Krempeć-Kaczor, kontrabasistka. Jest laureatką kilku nagród krajowych konkursów muzycznych (Gdańsk, Elbląg) oraz finalistką Ogólnopolskiego Konkursu Kontrabasistów im. A.B. Ciechańskiego w Poznaniu (1992). Zdobyła również  I nagrodę na  X Międzynarodowym Konkursie Kontrabasowym im. F. Gregory w Kromĕriž (Czechy). W czasie studiów trzykrotnie była stypendystką Ministra Kultury i Sztuki. Występowała m.in. na festiwalu Tydzień Talentów w Tarnowie, Galowym Koncercie Roku w Warszawie dedykowanym W. Lutosławskiemu oraz V Festiwalu Muzyki Akordeonowej w Przemyślu, zdobywając wyróżnienie w kategorii duetów. W roku 1996 otrzymała stypendium artystyczne Prezydenta Miasta Bydgoszczy. Wielokrotnie występowała w różnych miastach Polski oraz poza jej granicami, prezentując koncerty solowe i utwory z zakresu muzyki kameralnej. W latach 2006 – 2008 prowadziła klasę kontrabasu w ramach Letnich Kursów Muzycznych w Mławie. Od roku 2012 jest jednym z wykładowców na kursie kontrabasowym Bassini odbywającym w Niemczech.  

  Joanna Krempeć-Kaczor ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy i obecnie pracuje w rodzimej uczelni. Jest również muzykiem-solistą Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Pomorskiej.  W roku 2011 nagrała w duecie z pianistą Radosławem Kurkiem płytę CD zawierającą komplet Sonat kontrabasowych Adolfa Miška. W roku 2013 uzyskała stopień doktora habilitowanego w dziedzinie sztuki muzyczne, a od roku 2014 jest zatrudniona na stanowisku profesora nadzwyczajnego

Tomasz Ślusarczyk / trąbka, trąbka naturalna,                             / waltornia, puzon

Urodzony w Przemyślu, absolwent Zespołu Szkół Muzycznych w Przemyślu i Akademii Muzycznej w Krakowie (dyplom z wyróżnieniem). Od 1991 roku związany był z orkiestrami: Capellą Cracoviensis i Radiową Orkiestrą Symfoniczną, z którą dokonał licznych nagrań dla polskiego radia i telewizji. Współpracuje z wieloma orkiestrami w kraju i za granicą: Orkiestrą Filharmonii Krakowskiej, Orkiestrą Filharmonii Poznańskiej, Orkiestrą Opery i Filharmonii w Białymstoku, Warszawską Operą Kameralną, od 2005 roku współpracuje ze słynną Orkiestrą XVIII wieku w Amsterdamie pod dyrekcją F. Bruggena.

Koncertował jako solista i kameralista na wielu festiwalach: Rosja, Irlandia, Niemcy, Ukraina, Korea, Wielka Brytania. Zapraszany jest do współpracy przez znakomitych muzyków: F. Bruggen, P. Esswood, Ch. Hogwood, M. Toporowski, K. Gołębiowski. Pod jego kierownictwem artystycznym Polska Orkiestra XVIII wieku dokonała szeregu nagrań muzykaliów jasnogórskich. Zaangażowany jest także w badania źródeł muzyki cerkiewnej na terenach dawnej Rzeczypospolitej.

Często zasiada jako juror podczas krajowych i zagranicznych konkursów. W krakowskiej Akademii Muzycznej i bydgoskiej Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Katedrze Muzyki Dawnej prowadzi klasę trąbki naturalnej.

RYSZARD BAŁAUSZKO / gitara

Solista, kameralista, pedagog. Ukończył Akademię Muzyczną im. F. Chopina w Warszawie w klasie M. Zalewskiego. Następnie studiował w Conservatorio Superior w Alicante w klasie J.Thomasa, oraz na wielu kursach mistrzowskich. Prowadzi klasę gitary w Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie i filii w Białymstoku. Uczy również w ZPSM II st.w W-wie. Jest zapraszany do prowadzenia wielu kursów muzycznych w Polsce, na Słowacji, Niemczech i Hiszpanii. Koncertuje i nagrywa solo oraz ze znanymi zespołami i muzykami. Juror i przewodniczący jury wielu krajowych i międzynarodowych konkursów. Wykształcił wielu cenionych gitarzystów i pedagogów.

ALICJA Paleta- Bugaj / fortepian

Alicja Paleta- Bugaj urodziła się w Krakowie gdzie odbyła podstawową i średnią edukacje muzyczną .Następnie studiowała w Wyższej Szkole Muzycznej w Warszawie w klasie fortepianu prof.Jana Ekiera. Studia pianistyczne ukończyła w 1994 roku z wyróżnieniem.Swoje wykształcenie muzyczne rozwijała na licznych kursach mistrzowskich w kraju i za granicą. W roku 1992 była stypendystką Fundacji Kościuszkowskiej w Julliard School of Music oraz na University of California. Jej działalność koncertowa obejmuje głównie recitale solowe z bardzo różnorodnym programem i ze szczególnym uwzględnieniem muzyki F.Chopina i K.Szymanowskiego, oraz koncerty kameralne (tria ,kwintety )i symfoniczne. Występowała w większości krajów europejskich (m.in.Niemcy.Anglia,Włochy,Hiszpania, Szwecja,Francja )oraz w Stanach Zjednoczonych. Alicja Paleta-Bugaj obecnie jest profesorem zwyczajnym na UMFC w Warszawie. W latach 2000- 2015 pełniła funkcje Kierownika Katedry Fortepianu. Przez ponad 40 lat pracy dydaktycznej wykształciła okolo 60 absolwentów, z których zdecydowana większość znalazła swoje miejsce w środowisku muzycznym .Wielu z nich jest laureatami polskich i zagranicznych konkursów pianistycznych. Od wielu lat prowadzi pianistyczne kursy mistrzowskie w kraju( Duszniki, Głuchołazy, Opole) oraz za granicą( Hiszpania, Włochy, Litwa, Rumunia,Chiny, Japonia) . Jest zapraszana do jury( również w charakterze przewodniczącej )do wielu prestiżowych konkursów pianistycznych krajowych i międzynarodowych . Główne założenia pedagogiki fortepianowej opiera na wielkiej spuściźnie dydaktycznej swojego Mistrza Prof.J.Ekiera oraz swoim doświadczeniu . Za główną idee uważa poszukiwanie prawdy w sztuce ,kształcenie umiejętności komunikacji artystycznej i tworzenie twórczej inspiracji do rozwoju młodych pianistów . W roku 2014 otrzymała Nagrodę Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za całokształt dorobku. Biogram artystyczny Alicji Palety-Bugaj został umieszczony w encyklopedii „Współcześni Uczeni Polscy” ( Warszawa 2000) oraz w "Słowniku Pianistów Polskich" ( Warszawa 2003).

Karol Radziwonowicz / fortepian

Jest wybitnym pianistą, wykształconym w Polsce i USA.

Od wielu lat prowadzi bogatą działalność artystyczną, koncertując z wieloma znanymi orkiestrami symfonicznymi, współpracując z takimi dyrygentami jak Jerzy Maksymiuk, Antoni Wit, Kazimierz Kord, Jan Krenz, Nikolai Aleksiejew i inni. Bierze udział w wielu znanych międzynarodowych festiwalach muzycznych - Paryż, Moskwa, Warszawa, Duszniki Zdrój, Quebek, Praga, San Francisco, Berlin, Salzburg, Tokio, Sapporo, Buenos Aires, New Dehli, Sydney, Mediolan, Szanghaj, Pescara, Tel Awiw, Pekin, Baden Baden, Lima, Sajgon. Jego podróże artystyczne prowadzą przez wszystkie kontynenty, a jako solista występował w tak prestiżowych salach koncertowych jak: Carnegie Hall, w Nowym Jorku, Festspielehaus w Salzburgu, Berlińska Filharmonia, Concertgebouw w Amsterdamie, Kitara Concert Hall w Sapporo, Ikebukuro Art Center w Tokio, Pałac Ermitaż w St. Petersburgu, Forbidden City Concert Hall” w Pekinie i wiele innych.

Karol Radziwonowicz jest jedynym na świecie pianistą, którego nagrania utworów Fryderyka Chopina znalazły się na stacji orbitalnej w kosmosie, oraz były odtwarzane podczas misji kosmicznej „Endeavour” w lutym 2010 roku - w 200 rocznicę urodzin naszego genialnego kompozytora. Film z nagraniami pianisty, dokumentujący to wydarzenie otrzymał nagrodę Grand Prix oraz statuetkę „Złotego Anioła ”na Międzynarodowym Festiwalu filmów dokumentalnych w Monaco 2012. Jako jedyny pianista dokonał nagrania wszystkich dzieł fortepianowych Ignacego Jana Paderewskiego, a także utworów Fryderyka Chopina na fortepian z orkiestrą w wersji kameralnej – „Bestseller” w Kanadzie w roku 1999. Na płytach kompaktowych utrwalił dzieła fortepianowe Juliusza Zarębskiego i Karola Mikulego. Z okazji Roku Chopinowskiego, na specjalnym fortepianie marki Bösendorfer - model „Chopin” nagrał płytę z arcydziełami chopinowskiej miniatury. Pianista zajmuje się również działalnością pedagogiczną - zapraszany przez różne uczelnie do prowadzenia klas mistrzowskich zarówno w kraju jak i za granicą. Jest jurorem wielu międzynarodowych konkursów pianistycznych. Byt fundatorem, i przez wiele lat przewodniczącym jury Konkursu dla młodych pianistów „Chopin Golden Ring” w Słowenii. Jest wykładowcą klasy fortepianu w OSM II st. im. Z. Brzewskiego, w także UMCF w Warszawie. W dowód uznania jego działalności pedagogicznej pianista został wybrany prezesem polskiego oddziału stowarzyszenia EPTA (European Piano Teachers Association). Karol Radziwonowicz jest prezesem Międzynarodowego Towarzystwa Muzyki Polskiej im. I. J. Paderewskiego w Warszawie.

ELWIRA ŚLIWKIEWICZ - CISAK  / akordeon

Naukę gry na akordeonie rozpoczęła w dziewiątym roku życia w Białej Podlaskiej. Następnie uczęszczała do Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej im. Karola Lipińskiego w Lublinie do klasy akordeonu prof. Ryszarda Malickiego. Po ukończeniu OSM II st., jako pierwsza absolwentka klasy akordeonu, kontynuowała naukę pod kierunkiem prof. Włodzimierza Lecha Puchnowskiego w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. W 1985 roku uzyskała dyplom z wyróżnieniem Wydziału Pedagogiki Instrumentalnej, a w 1987 roku dyplom Wydziału Instrumentalnego tej uczelni.

Swoje umiejętności gry na akordeonie rozwijała na Międzynarodowych Kursach Interpretacji Muzycznej pod okiem znakomitych pedagogów: E. Moser, T. Rac, Fr. Lips, J. Jurek, B. Dowlasz. Obecnie Elwira Śliwkiewicz-Cisak prowadzi ożywioną działalność koncertową i pedagogiczną. Jest laureatką IV miejsca na Ogólnopolskim Konkursie Akordeonowym w Białymstoku w kategorii zawodowej. Zasiada w jury międzynarodowych, ogólnopolskich i regionalnych konkursów akordeonowych. Jest adiunktem na UMSC w Lublinie, Wicedyrektorem i  nauczycielem akordeonu w OSM I i II stopnia  im. Karola Lipińskiego w Lublinie, członkiem Międzyuczelnianej Katedry Akordeonistyki w Warszawie. Jej uczniowie są laureatami wielu międzynarodowych i ogólnopolskich konkursów akordeonowych. Koncertuje w Polsce jako solistka i kameralistka.

JOLANTA JANUCIK​ - śpiew solowy

Absolwentka PSM II st. w Białymstoku oraz Akademii Muzycznej im. F.Chopina w Warszawie. Była asystentka w klasie śpiewu prof. H. Słonickiej, obercnie jest adiunktem tej Uczelni (dziś Uniwersytet muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie). W roku 1996 rozpoczęła współpracę z Landestheater w Coburgu śpiewając partię Aidy w przedstawieniu premierowym (styczeń 1996). Jolanta Janucik jest solistką Warszawskiego Chóru Międzyuczelnianego, Chóru Żeńskiego „Harfa”. Prowadzi kursy wokalne i master-classes m.in. w Nowym Sączu na Międzynarodowym Kursie Intepretracji Muzycznej, we Francji (Baiileul - Neuville, Sizeranne), w Czerkasach na Ukrainie oraz we Włoszech (Rzym, Rovigo, Wenecja, L’Aquila).

​RYSZARD CIEŚLA / śpiew solowy

Absolwent AMFC w Warszawie. Od 1983 r. solista Teatru Wielkiego w Warszawie. Członek zespołu muzyki dawnej „Bornus Consort” w latach 1983-87. Laureat II nagrody na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym w ’s-Hertogenbosh w Holandii w 1986 r. Stypendysta Ministerstwa Kultury i Sztuki w Hochschule fur Musik und Darstellende Kunst w Wiedniu w sezonie 1988/89. Profesor UMFC w Warszawie, w latach 2005-2008 dziekan Wydziału Wokalnego. W wyborach w roku 2008 został wybrany na stanowisko prorektora ds. dydaktyki. Szef artystyczny Filharmonii im. R. Traugutta, towarzystwa patriotycznego założonego w 1983 r. przez muzykologa i krytyka muzycznego T. Kaczyńskiego. Organizator i  dyrektor artystyczny festiwali: Festiwalu Muzyki Pasyjnej „Crucifixus est?”, Festiwalu Pieśni Kompozytorów polskich, Fetiwalu Pieśni Europejskiej, Festiwalu Poezji Polskiej. Reżyser wielu spektakli muzycznych.

kwartet WALASEK

​Kwartet WALASEK - jest jedynym ściśle rodzinnym, profesjonalnym kwartetem smyczkowym na świecie występującym w składzie ojciec z trójką dzieci. Głębokie tradycje muzykowania w rodzinie Walasków sięgają XVIII wieku. Ponad 200 lat istniała kapela Walaska działająca w sąsiedztwie dwóch bliźniaczych miast - Kazimierza i Janowca nad Wisłą. Kwartet Walasek jest kontynuatorem tych tradycji muzycznych w Janowcu. Od ponad dziesięciu lat rokrocznie w miesiącu sierpniu z inicjatywy zespołu organizowane są „Janowieckie Interpretacje Muzyki” - dziesięciodniowy międzynarodowy kurs dla instrumentów smyczkowych, dętych, gitary, akordeonu, klawesynu i śpiewu solowego. Równolegle z kursem odbywa się festiwal muzyki kameralnej „Mistrzowie Kameralistyki na Lubelszczyźnie”. W koncertach, które odbywają się w Janowcu nad Wisła, Kazimierzu Dolnym, Puławach i Nałęczowie, występują najwybitniejsi wirtuozi kameralistyki z Polski i zagranicy.

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now